جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۶
۰ نفر

گروه ورزشی – محمدجواد پاینده: رشته نازکی که بین افشین قطبی و پرسپولیس باقی مانده بود بعدازظهر پنجشنبه گسسته شد تا رشته‌ای که توسط حمید استیلی در ابتدای فصل پیوند داده شده بود، این بار پیونددهنده را به سرمربیگری نزدیک کند.

افشین قطبی در گفت‌وگو با همشهری این جملات را برای خداحافظی با سرخپوشان انتخاب کرد: «از هواداران پرسپولیس معذرت می‌خواهم که در این شرایط آنها را ترک می‌کنم. دوست داشتم کنار پرسپولیس و این تماشاگران پرشور بمانم اما باور کنید نمی‌توانم.

قطبی خیلی خسته شده و باید کمی به فکر خودش باشد. از آنها تشکر می‌کنم که در همه این روزها کنار ما بودند،‌ همینطور از بازیکنانم که تلاش کردند و ما را به یک قهرمانی بزرگ رساندند.»

قطبی سخت‌ترین تصمیم زندگی ورزشی خود را 14 روز بعد از قهرمانی اعلام کرد؛ روزهایی پر از ابهام در میانه رفتن و ماندن. مشکلات و سختی‌های ماندن بالاخره او را مصمم ساخت که برای  جدایی از تیم محبوبش تردیدها را کنار بگذارد.

آشنایی پرسپولیس و قطبی یک سال پیش در امارات رقم خورد و سرمربی تیم سرخپوش پس از همکاری 9 ماهه با این باشگاه روز یکشنبه ایران را به مقصد همان کشور ترک می‌کند، ‌در نقطه پایانی همکاری پرسپولیس و قطبی.

پس از قهرمانی در لیگ، ‌سرمربی تیم قهرمان در یک سفر تفریحی راهی اصفهان و شیراز شد. یک هفته بعد به تهران آمد تا با پرسپولیس وارد مذاکره شود. مذاکرات نزدیک به یک هفته ادامه داشت و در نهایت قطبی اعلام کرد که در پرسپولیس نمی‌ماند، آن هم در شرایطی که مسئولان این باشگاه مدعی بودند به هر شکل با شرایط او موافقت می‌کنند و در هر شرایطی می‌خواهند قطبی را در این تیم حفظ کنند.

سرمربی اما در نهایت اعلام کرد که قادر به ادامه همکاری با باشگاه پرسپولیس نیست و می‌خواهد از این تیم جدا شود.پاسخ قطبی به ابهامات موجود در این اتفاقات قانع‌کننده به نظر نمی‌رسد.

سرمربی پرسپولیس در خصوص عوامل جدایی‌اش گفت: «انتظار مردم همیشه قهرمانی است. از پرسپولیس توقعی غیر از این وجود ندارد. من با چه انگیزه‌ای باید بمانم غیر از قهرمانی آسیا؟‌ همه چنین انتظاری دارند اما امکانات موجود در فوتبال ایران برای قهرمانی آسیا کافی نیست.

نمی‌توانم احساساتی با این موضوع برخورد کنم. من به چیزهایی نیاز دارم که بتوانم قول قهرمانی در آسیا را بدهم اما فوتبال ایران در حال حاضر این شرایط و امکانات را ندارد.»

خواسته‌های قطبی

امکانات، بخش قابل‌توجهی از انتظارات افشین قطبی بود  که شامل داشتن زمین تمرین مناسب، پول کافی برای جذب بازیکنان جدید و ساختار حرفه‌ای در مجموعه باشگاه می‌شد.

انتظارات قطبی اما محدود به این مباحث نبود. او می‌خواست با اختیار تام در خصوص مجموعه تیم تصمیم‌گیری کند. امکان کنار گذاشتن مرزبان و چند بازیکن خاطی وجود داشت اما انتظار قطبی بیش از این بود.

پرسپولیس نیاز به تحولات عمیقی داشت که در این مقطع برای مسئولان باشگاه امکان‌پذیر نبود. او با توجه به اینکه نمی‌توانست شرایط را مطابق با خواسته‌هایش تغییر بدهد، از این تیم جدا شد.

پاسخ او به هواداران پرسپولیس اما پر از همان واژه‌های لطیف و شاعرانه‌ای است که در طول فصل قطبی را به محبوب‌ترین مربی لیگ تبدیل کرده بود: «برای من این جدایی خیلی سخت است. هواداران باید بدانند که وقتی دری بسته می‌شود، پنچره‌ای باز خواهد شد. امیدوارم پرسپولیس بدون قطبی هم موفق باشد. امیدوارم همیشه این تیم را قدرتمند ببینم. شاید هم روزی به این تیم بازگشتم.»

سرمربی پرسپولیس اظهارنظر شفافی در خصوص آینده کار‌ی‌اش ندارد: «فعلاً خیلی خسته‌ام. می‌خواهم مدتی استراحت کنم و در آرامش کامل برای آینده تصمیم بگیرم. واقعاً هنوز نمی‌دانم در چه تیمی ممکن است کار کنم. پیشنهادهایی داشتم اما فعلاً نمی‌خواهم جوابی بدهم.»

با عبور از قطبی هیأت‌مدیره پرسپولیس به دنبال انتخاب جانشین سرمربی خواهد بود. پیش از این گفته می‌شد گزینه‌های خارجی مورد بررسی قرار می‌گیرند اما همان سناریوی قابل پیش‌بینی به حقیقت نزدیک شده است؛ حمید استیلی ‌گزینه اول جانشینی قطبی به شمار می‌رود.

حبیب کاشانی که تا آخرین ساعات روز جمعه  امیدوار بود قطبی تصمیم خود را تغییر بدهد، در این خصوص  گفت: «مذاکرات ما با آقای قطبی ثمربخش نبود و ایشان بر تصمیم‌شان مبنی بر جدایی از پرسپولیس تاکید کردند. هنوز منتظر اعلام رسمی وی هستیم اما با شرایط موجود به این نتیجه رسیده‌ایم که جدایی قطبی از جمع ما قطعی است و باید به فکر سرمربی جدیدی باشیم.»

به دنبال مربی

مدیرعامل باشگاه سرخ پایتخت با تاکید بر اینکه  از فردا به دنبال پیدا کردن سرمربی جدید هستیم، در مورد گزینه‌های احتمالی باشگاه برای هدایت این تیم در فصل آینده گفت: «باید هیأت‌مدیره تشکیل جلسه دهد و پس از بررسی همه جوانب اختیارات را به بنده تفویض کند تا نسبت به انتخاب سرمربی فصل آینده اقدام کنیم.با شرایط موجود حمید استیلی اولویت اول ما برای سرمربیگری فصل آینده است و محمد خاکپور در اولویت بعدی قرار دارد.»

گفته می‌شود برخی از اعضای هیأت‌مدیره با انتخاب استیلی مخالفت کرده‌اند اما حمایت برخی از اعضا و خصوصاً شخص مدیرعامل شانس استیلی را تقویت می‌کند. حداقل می‌توان گفت این برای نخستین بار است که نام استیلی به شکل جدی برای هدایت پرسپولیس مطرح خواهد شد.

در این بین نظرعلی سعیدلو، ‌رئیس هیأت‌مدیره باشگاه سرنوشت‌ساز خواهد بود.در حال حاضر هیچ گزینه دیگری به شکل جدی مطرح نیست و اگر اعضای هیأت‌مدیره در خصوص استیلی به اجماع برسند، مربی جوان پس از همکاری با 5 سرمربی، ‌بالاخره به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب خواهد شد و احتمالاً محمد خاکپور را به عنوان یکی از دستیاران خود انتخاب می‌کند.البته برخی اخبار از پیشنهاد چند تیم‌لیگ برتری به قطبی حکایت دارد که هنوز تایید نشده است.

کد خبر 53601

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز